1982

L'estilització de les imatges i el joc imaginatiu conformen una sèrie de treballs en els quals un mateix element formal es juxtaposa constantment en un joc ric i imaginatiu.

1982 / Oli sobre tela / 116 cm x 89 cm

1982 / Oli sobre tela / 81cm x 65 cm

 

1982 / Oli sobre tela / 65 cm x 50 cm

Contrast.

El blanc dóna lluminositat al quadre.

La qualitat pictòrica és aconseguida pels canvis cromàtics: blancs, blaus, verds i llurs complementaris: rojos, taronges, envigorits ambdós pel negre.

 

 

1982 / Oli sobre tela / 92 cm x 73 cm

1982 / Oli sobre tela / 65 cm x 50 cm

 

 

Algunes imatges han perdut totes les connotacions figuratives i es presenten gairebé com formes purament abstractes. Es tracta d'una "des-construcció" feta a partir del cos femení amb ritmes i contra-ritmes trencats per canvis constants de línies i colors.

 

1982 / Oli sobre tela / 73 cm x 50 cm

1982 / Oli sobre tela / 116 cm x 89cm

1982 / Oli sobre tela / 92 cm x 73 cm

 

1982 / Oli sobre tela / 81 cm x 65 cm

1982 / Oli sbre tela / 146 cm x 114 cm

 

 

1982 / Oli sobre tela / 195 cm x 130 cm

DEL RITME

Lineal, periòdic, interromput, inconstant, uniforme, arrítmic, modulat, convulsiu, virtual... Les formes, en moviment dilatador o contràctil, peristàltic o eròtic, creuant-se amb d'altres, amb afinitat o en sense, provoquen un canvi violent del color, i/o, del contrast, creant així, un ritme de profundes connotacions visuals.

En el ritme arrítmic, les formes es divideixen en colors anàlegs o complementaris, el contrast dels quals pot ser màxim, mig o feble, provocant vibracions rítmiques, harmòniques i contraposades, excitant l'efecte visual del contrast. Inevitablement hi apareix el negre, acomplint-se així el dinamisme òptic.

 

 

A L'ENTORN DE LA DIALÈCTICA DELS VALORS EMOCIONALS DE L'OBRA, L'ESPECTADOR N'ÉS CÒMPLICE I TOT ALLÒ QUE FA QUE SIGUI.

DEL CONTRAST

Element objectiu envigoridor, doncs emocional, el contrast acompleix els efectes òptics de les accions d'intensitat lumínica dels diferents plans o taques del quadre. Les accions produïdes poden ser de dos tipus: simultània o per recorregut, essent ambdues d'efectes visuals dinàmics. Aquestes accions no es produeixen a la vegada, si bé que una i altra es complementen per a la percepció de l'obra. El contrast es produirà per recorregut quan l'ull enfoqui cadascuna, i en diferents temps, les taques o plans que comporta l'obra. El contrast serà simultani quan la percepció de les taques es produeixi globalment. En aquestes accions, l'efecte contrast és un dels valors fonamentals de l'obra i, essent d'efectes visuals dinàmics, és independent dels valors cromàtics; de la llum el color n'és la qualitat; el contrast, la pròpia essència.

1982 / Oli sobre tela / 130 cm x 97 cm

 

 

1982 / Tremp sobre paper / 23 cm x 16 cm

1981 / Tremp sobre paper / 50 cm x 70 cm

 

 

L’acció creativa pot ser generada por molts i ben diferents aspectes.

Un ninot fet amb fang i pintat per un vailet de 10 anys va permetre composar aquesta obra.

Les imatges amb les quals es conjuga el ninot i el seu tractament formen part del moment en què em trobava.

 

 

Estudi

1982 / Tècnica mixta sobre paper / 36 cm x 31 cm

1982 / Acrílic sobre tela / 162 cm x 130 cm

 

Si esteu interessats en una obra meva contacteu-me..

Mòbil : 697 76 18 74.

centre-art@rodriguez-amat.cat

Per veure obres dels anys 80, premeu sobre les dates a la part superior d'aquesta pàgina

Durant els anys vuitanta, vaig estar treballant en altres línies artístiques i conceptuals diferents de les que es mostren en aquestes pàgines. Per veure-les visiteu la meva web: www.rodriguez-amat.cat

 
A Centre d'Art Contemporani Rodríguez-Amat
 
www.rodriguez-amat.cat
 
 

Es pot visitar, entre principis d'abril i finals d'octubre, sense cap mena de compromís, el Centre d'Art Contemporani Rodríguez-Amat

i jo, personalment, dono tota mena d'explicacions. Cal Concertar hora: Mòbil 697 76 18 74.