1983

Algunes de les pintures assoleixen un alt grau de vibració òptica. Són obres realitzades mitjançant un treball molt i molt acurat. Les formes, els ritmes, els espais i les proporcions a nivell formal i les tonalitats i saturacions anivell cromàtic són producte d'un raonament sensitiu profund. Res ha estat deixat al'atzar en aquestes pintures.

 

En l'acció contínua o per recorregut, el negre és temps, és absorció. La visió es despulla de tota càrrega pigmentària que havia rebut en la taca anterior i pot entrar a percebre la següent sense cap mena d'influència cromàtica. Així utilitzat, el negre concreta, neteja, despulla cadascuna de les taques o plans del quadre.

Les qualitats cromàtiques són aconseguides pels canvis: blancs, blaus, verds i per llurs anàlegs o per llurs complementaris, reforçats tots pel negre.

1981 / Tremp sobre paper / 50 cm x 70 cm

 

 

El blanc dóna lluminositat al quadre. La qualitat pictòrica és aconseguida pels canvis cromàtics: blancs, blaus, verds i llurs complementaris: rojos, taronges, envigorits tots ells pel negre.

1 981 / Acrílic sobre tela / 130 cm x 97 cm

 

 

1983 / Oli sobre tela / 97 cm x 130cm

 

El negre és l'element provocador de l'acció contrast i, en neutralitzar tota interacció cromàtica, permet que cada color es presenti segons la seva pròpia identitat.

 

1983 / Oli sobre tela / 116 cm x 89 cm

 

1983 / Tècnica mixta sobre paper 38 cm x 57 cm

1983 / Tremp sobre paper / 57 cm x 76 cm

 

 

1983 / Oli sobre tela / 55 cm x 38 cm

1983 / Acrílic sobre tela / 55 cm x 46 cm

 

1981 / Acrílic sobre tela / 65 cm x 46 cm

1981 / Acrílic sobre tela / 146 cm x 114 cm

 

 

 

1983 / Oli sobre tauler de fusta / 43 cm x 33 cm

1983 / Acrílic sobre tela / 146 cm x 114 cm

 

 

1983 / Acrílic sobre tela / 114 cm x 146 cm

 

 

Amb aquestes dues obres, una amb blanc, gris blavós, roig i negre, altre amb blanc, gris, blau i negre, tenia ganes d'aportar més lluminositat a l'obra. El negre pren cada vegada més importància. Aquests quadres basen llurs valors cromàtic en tres colors. El negre hi és per reforçar la lluminositat, mentre que el blanc és el que aporta la lluminositat. El blau grisós enriqueix el cromatisme.

Quin seria el resultat sense el gris o sense el blau grisós?. Seria el quadre encara més lluminós?. Sense el gris les formes blanques perdrien coherència, tendirien a desaparèixer. Amb el gris, el blanc no solament aporta la lluminositat al quadre sinó que també pren autonomia pròpia com a valor cromàtic. El blanc, amb una major superfície, no oprimeix als altres colors, ben al contrari, els permet llibertat de moviment.

 

1983 / Olis sobre tela / 81 cm x 65 cm

1983 / Olis sobre tela / 81 cm x 65 cm

 

 

1983 / Olis sobre tela / 81 cm x 65 cm

 

1983 / Dues obres a oli sobre arpillera encolada sobre tauler de fusta

 

 

122 cm x 122 cm

91 cm x 123 cm

 

Si esteu interessats en una obra meva contacteu-me..

Mòbil : 697 76 18 74.

casa-taller@rodriguez-amat.cat

Per veure obres dels anys 80, premeu sobre les dates a la part superior d'aquesta pàgina

Durant els anys vuitanta, vaig estar treballant en altres línies artístiques i conceptuals diferents de les que es mostren en aquestes pàgines. Per veure-les visiteu la meva web: www.rodriguez-amat.cat

 
A Centre d'Art Contemporani Rodríguez-Amat
 
www.rodriguez-amat.cat
 
 

Es pot visitar, entre principis d'abril i finals d'octubre, sense cap mena de compromís, el Centre d'Art Contemporani Rodríguez-Amat

i jo, personalment, dono tota mena d'explicacions. Cal Concertar hora: Mòbil 697 76 18 74.