BARCELONA, PARÍS I MUNIC

 

Entre el 1966 i el 1969 Rodríguez-Amat es mou entre Barcelona, París i Munich. Al llarg d'aquests tres anys continua el període de recerca encetat el 1965 i, cada cop més, s'accentua l'esperit de llibertat que regirà tota la seva obra posterior. Malgrat la varietat que manifesten els seus treballs durant aquests anys, el seu camí personal es comença a definir.

 

Hi ha certs intents d'aproximació a la pintura matèrica, gairebé sempre en obres de concepció no figurativa.

Tot i el resultat aconseguit en aquests treballs, Rodríguez-Amat abandonarà ben aviat la matèria com element de tractament i texturització de la forma.

Algunes d'aquestes obres presenten les solucions formals descobertes i madurades al llarg de la seva estada a París la tardor del 1965.

 

Abs -66- I, 1966

Abs -66- I / Tècnica mixta sobre tela / 87 cm x 112 cm / 1966

 

 

Un dels princips plàstics que caracteritzen molts del treballs d'aquest moment recolza en l'organització interna de la forma. Es tracta d'estructures orgàniques lliures. Hi ha, evidentment una diferència amb el tractament de la forma segons principis de relació entre els elements que configuren el quadre, tal i com succeïa en els trteballs realitzats el 1965 a París.

 

 

Das Land, 1967

Das Land / Oli sobre tauler de fusta / 78 cm x 102 cm / 1967

 

 

La forta diversitat d'aquest període és producte del neguit de recerca que caracteritza la seva obra. La continuïtat en tot el camí seguit es manifesta però en la globalitat de tots els treballs realitzats al llarg d'aquests tres anys.

 

 

Le Regard, 1968

Le Regard / Oli sobre arpillera / 97 cm x 146 cm / 1968