TANATOGRAMES DE SANDRA GENÍS A LA GALERIA CANALETA (Figueres)

La jove artista Sandra Genís (Figueres 1971) exposa, fins el 15 de febrer, un conjunt de fotogrames que ella mateixa anomena tanatogrames -literalment empremta de la mort- a la Galeria Canaleta de Figueres. Segons ens explica la pròpia artista, el títol de l'exhibició ve donat per la substitució del prefixe foto pel de tanatos -mort en grec- i això pel simple fet d'utilitzar elemets orgànics inanimats en la realització dels fotogrames. El mètode de treball és relativament simple; l'artista col.loca diferents insectes i altres components animals i vegetals en el portanegatius de l'ampliadora com si fossin negatius convencionals i, un cop projectats sobre el paper sensible i revelat convenientment, presenten una imatge en negatiu de certa bellesa plàstica i efectes singulars.

L'empremta, segons ens indica la pròpia artista, és el punt de confluència de tots els seus treballs creatius des de que, ara fa vuit anys, va començar a pensar en l'activitat creativa com a eina d'autoexpressió de la seva personalitat. Una personalitat marcada per una forta rebel.lia davant de simples convencionalismes socials.

L'exposició, correctament presentada en el reduït, però admirable marc de la Galeria Canaleta, presenta una unitat temàtica i conceptual marcada per la pròpia tècnica del fotograma. Són fotogrames en blanc i negre en els que plàsticament hi ha uns elements formals sobre un fons absolutament negre que té com a única finalitat plàstica la d'estar al servei de la pròpia imatge. L'exposició mostra una experiència creativa puntual, realitzada en els últims messos, i en la que l'espectador pot gaudir d'un conjunt d'obres sense grans aspiracions plàstiques però que mostren una certa originalitat. Es tracta d'un pas en el camí de la creació d'un artista que mostra un bon potencial creatiu.

Aquest escrit fou publicat en el Diari de Girona el gener del 1997