DIBUIXOS

 

Tot i que la pintura és bàsicament l'eina que ha permès i permet a Rodríguez-Amat d'estintolar la seva trajectòria artística, el dibuix ha estat i continua encara avui, en moments puntuals de la seva trajectòria artística, un dels mitjans que li han servit per a acotar constantment el seu espai plàstic i fonamentar, alhora, l'estructura de la seva obra.

Hi ha hagut moments fins i tot, en els quals el dibuix ha assolit entitat pròpia. La Suite de la Dona-Toro, una sèrie de més d'un centenar llarg de dibuixos, se'ns presenta absolutament independent del contingut de la seva obra pictòrica.

 

Carbó sobre paper, 1962

1962 / Carbó sobre paper / 100 cm x 75 cm

 

 

Carbó sobre paper, 1962

1962 / Carbó sobre paper / 100 cm x 75 cm

Un gran nombre de dibuixos sobre la figura humana i en particular el cos femení foren la base durant el periode de formació de Rodríguez Amat de molts dels treballs que li permeteren d'assolir un bon coneixement de l'ofici. A l'antiga Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi a Barcelona, el dibuix era, en un temps en el qual la formació de l'artista seguia encara trets acadèmics, un dels pilars fonamentals de la formació dels joves artistes.

Entre el mes de setembre del 1962 i el mes de maig del 1963, Rodríguez Amat assisteix al curs de dibuix del natural en moviment que dirigia el pintor català Lluís Muntaner a l'antiga Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi a Barcelona.

Durant el primer trimestre d'aquest curs, Rodríguez Amat realitzà centenars d'apunts sobre paper de petit format. Eren apunts fets d'un traç ràpid, a fi de representar un moment puntual del moviment de la model. Va ser durant els cinc primers mesos del 1963 que els dibuixos es realitzaren sobre paper d'embalar de gran format.

 

Carbó sobre paper d'embalar, 1963

1962-1963 / Carbó sobre paper d'embalar / 160 cm x 110 cm

Per a veure una selecció dels apunts del natural en moviment

premeu al cim del següent enllaç:

Apunts Dibuix del natural en moviment Apunts dibuix del natural en moviment

Apunts Dibuix del natural en moviment Apunts dibuix del natural en moviment II

Apunts Dibuix del natural en moviment Apunts dibuix del natural en moviment III

 

 

 

 

Calia, evidentment, un profund coneixement de la figura humana per captar i, alhora, representar aquestes figures a tamany natural. La tècnica emprada en aquests dibuixos de gran format va ser sempre el carbó sobre paper d'embalar

La model es  movia de manera que després d'un cert període de temps repetia la mateixa posició. Pepita Melendez, La Pepa va ser la model al llarg de tot aquest curs.

 

Tinta sobre paper, 1965

1965 / Tinta xinesa sobre paper / 16 cm x 25 cm

 

 

Tinta sobre paper, 1965

1965 / Tinta xinesa sobre paper / 16 cm x 25 cm

 

 

Llapis sobre paper, 1993

1993 / Llapis sobre paper / 71 cm x 50 cm

 

 

Llapis sobre paper, 1993

1993 / Llapis sobre paper / 71 cm x 50 cm