Època de formació 1963-1965

 

1963 / Plat, tomàquet i paparina / Oli sobre tela / 33 cm x 41 cm

1963 / Pomes / Oli sobre tela / 60 cm x 73 cm

 

 

1963 / Pomes i plat / Oli sobre tela / 81 cm x 100 cm

 

1963 / Pomes i plat (Fragment)

 

1963 / Vella / Tècnica mixta sobre paper / 25 cm x 17,5 cm

1963 / Dona / Tècnica mixta sobre paper / 23,5 cm x 16,5 cm

 

Els dos quadres següents mostren l'interès que jo tenia per una pinzellada lliure, pròpia de l'impressionisme.

1964 / Natura morta I / Oli sobre tela / 81 cm x 100 cm

 

1964 / Natura morta II / Oli sobre tela / 81 cm x 100 cm

 

 

 

1964 / Estudi / Tinta xinesa sobre paper / 25 cm x 18 cm

1964/ El fill de l'arlequí / Pastel sobre paper / 65 cm x 50 cm

 

 

1964 / Toisol / Oli sobre tela / 89 cm x 130 cm

 

 

1964 / Ruman / Oli sobre tela / 81 cm x 116 cm

 

 

1964 / El torero

Oli i tinta xinesa sobre paper / 47 cm x 36 cm

1964 / Home i cavall

Oli i tinta xinesa sobre paper / 47 cm x 36 cm

 

 

El meu deliri per la investigació en va induir a crear obres purament abstractes a base de materia, bàsicament làtex i pigments.

 

1964 / Les Pestanagals

Matèria sobre tauler de fusta / 52 cm x 61 cm

1964 / Matèria

Matèria sobre tela / 81 cm x 100 cm

 

 

1964 / Acrílic sobre paper / 37 cm x 51 cm

 

 

1964 / Estudi per a Bou obert

Tinta xinesa sobre paper / 17 cm x 17 cm

1964 / Bou obert

Oli sobre tela / 73 cm x 60 cm

 

 

Isaac Newton amb els seus experiments va demostrar que els objectes no tenen color. El color ve donat per les ones electromagnètiques de la llum. La matèria, en funció de la seva estructura molecular, té la capacitat d’absorbir unes determinades ones electromagnètiques i rebutjar-ne d’altres. Un objecte és negre si l’estructura molecular de la seva superfície absorbeix totes les ones electromagnètiques i el contrari passa amb el blanc.

Quelcom emprat per alguns pintors és el que s’anomena la barreja òptica. La barreja òptica, diferentment dels experiments de Newton, és un fenòmen de la percepció visual. La vista no té la capacitat de captar amb tota mena de detall cadascun dels colors i apareix una certa vibració produint-se l'anomenat barreja òptica.

Per a aconseguir la barreja òptica, els colors son posats sobre la superfície del quadre sense ser barrejats a la paleta. És aleshores quan l’ull, observant a certa distancia, fa el que anomenem la barreja òptica.

Un simple exemple; si barregem groc i blau a la paleta ens donarà un verd, però serà un verd sense vibració cromàtica. Al contrari, si col·loquem punts grocs i punts blaus uns al costat dels altres i ens ho mirem de lluny, obtindrem la barreja òptica amb un verd lluminós.

Vaig pintar aquesta obra el 1964 utilitzant el principi de la barreja òptica.

1964 / Graide / Acrílic i oli sobre tauler de fusta / Tríptic / 205 cm x 302 cm

 

Observem com la vibració produïda per la barrega òptica

dona colors d'extraordinaria lluminositat.

 

Època de formació. Estudis per a Graide 1964 Estudis per a Graide

 

 

1965 / Pescadors / Oli sobre tauler de fusta / 152 cm x 206 cm

 

Finalment, he decidit de posar a la venda les obres de la meva època de formació. Interessats contacteu amb mi.

Mòbil: 697 76 18 74.

centre-art@rodriguez-amat.cat

 
A Centre d'Art Rodríguez-Amat
 
www.rodriguez-amat.cat
 
 

Es pot visitar, entre principis d'abril i finals d'octubre, sense cap mena de compromís, el Centre d'Art Contemporani Rodríguez-Amat

i jo, personalment, dono tota mena d'explicacions. Cal Concertar hora: Mòbil: 697 76 18 74.