ÉPOCA DE FORMACIÓ

 

L'estudi de la natura amb els valors de llum i ombra, les profunditats i transparències atmosfèriques, així com qualsevol altre efecte relacionat amb la llum, foren elements que interessaren al jove pintor en els moments de formació.

Entre el 1957 i el 1964, Rodríguez-Amat s'apassiona d'una o altra manera per la representació de la realitat visual. Foren anys d'estudi i experiències; el paisatge, la natura morta, la figura humana i qualsevol altra temàtica pròpia de la formació de les escoles d'art d'aquell moment foren tractades segons diferents tècniques pictòriques.

 

Can Butinyà, 1961

Can Butinyà / Oli sobre fusta / 85 cm. X 118 cm. / 1961

 

 

 

Matí, 1962

 Matí / oli sobre tela / 65 cm x 92 cm / 1962

 

 

 

 

Gitana, 1961. Pintat a l'antiga Escola de Belles Arts de Barcelona

 Gitana / oli sobre tela / 65 cm x 54 cm / 1961

 

 

En aquell moment, el jove pintor, no només estudia i observa la natura, sinó que s'interessa vivament per tots aquells artistes, sobre tot catalans i francesos de finals del segle XIX i principis del XX, que prenien la natura com mestre i guia de tot el procés creatiu.

Són anys en què els somnis i les il·lusions l'envaeixen de cap a peus. Per a ell, en aquell temps, el coneixement i domini de l'art s'assolia únicament per mitjà de l'esforç i el treball constant.

 

Pomes, 1963

 Pomes / oli sobre tela / 81 cm x 100 cm / 1963

 

 

 

El mes de setembre del 1964 Rodríguez-Amat fa el seu primer viatge a París. A l'edat de 19 anys pot, finalment, veure i estudiar directament els grans mestres de la pintura francesa de finals del segle XIX. L'entusiasme és absolut, dies sencers passa en el Jeu de Paume, l'antic museu dels impressionistes, per veure i admirar la lluminositat, la paleta, les barreges òptiques, la tècnica d'instint i d'inspiració d'uns pintors, o la sistematització del divisionisme òptic d'altres.

 

 

Natura morta, 1964

Natura morta / oli sobre tela / 81 cm x 100 cm / 1964