PARÍS, TARDOR DEL 65

 

Un dels moments més transcendents de la trajectòria artística de Rodríguez-Amat es produeix a la tardor del 1965.

El mes de setembre d'aquest any, Rodríguez-Amat arriba a París amb el coneixement de l'ofici assolit a l'antiga Escola de Belles Arts de Sant Jordi de Barcelona i, per damunt de tot, amb l'empenta i l'energia pròpies de la seva edat. Fa les gestions per a ingressar a l'École Supérieur des Beaux Arts de París, però s'adona ben aviat, després de parlar amb professors i alumnes que els ensenyaments que podia adquirir en aquesta escola ja els posseïa i decideix d'entrar plenament en el món de les recerques i descobriments que un ensenyament formal mai podrà oferir. És així que el seu treball s'independitza del món acadèmic per a introduir-se mental i creativament en el món lliure de les recerques artístiques.

S'instal·la en el quartier latin, al costat del "Boul Mich" i tot de cop, comença el procés de descobriment de les avantguardes d'aquell moment. El món artístic està allí, com si l'estigués esperant amb els braços ben oberts. A més, s'interessa per la literatura, el teatre i tot l'univers cultural que ofereix un dels centre neuràlgics de la cultura francesa en particular i de la mundial, a nivell artístic.

 

 

Ceres i tinta sobre paper

 Ceres i tinta xinesa sobre paper / 30 cm x 37 cm / 1965

 

Per raons econòmiques, el seu espai vivencial i creatiu es limita a una habitació d'uns 15 m2 i les tècniques emprades durant tot aquest temps són les tintes, les ceres i el collage, sempre sobre paper.

 

Uns primers intents per introduir-se en el camp de la no figuració s'havien produït al llarg de l'estiu a Barcelona. A partir d'aquest moment, però, la no figuració passa a ser una eina de ple ús.

 

Ceres sobre paper

Ceres sobre paper / 30 cm x 37 cm / 1965

 

 

Ceres i tinta sobre paper

Ceres i tinta xinesa sobre paper /43 cm x 31 cm / 1965

 

 

 

Collage

Collage / 28 cm x 40 cm / 1965

 

 

Un bon nombre de treballs, realitzats en els últims quatre mesos d'aquest any evidencien l'esperit de recerca d'aquest moment. Són obres amb remarcades diferències, no tècniques, sinó conceptuals. Al llarg d'aquests mesos Rodríguez-Amat recorre totes i cadascuna de les galeries i museus de París. Parla amb altres artistes i galeristes i, per damunt de tot treballa. És aquest un moment transcendental de tota la seva trajectòria.

 

 

Entre les obres realitzades en aquest moment hi ha una sèrie de concepció purament formal. Són quadres en els que l'estructura i l'organització de la forma evidencien l'equilibri absolut de les taques que construeixen el quadre.

A nivell tècnic, la cera és col·locada directament damunt del paper i tot seguit gratada amb un element dur i punxegut, amb la finalitat d'aconseguir una superfície amb un cert gra i una textura rica, no del tot homogènia. 

 

Ceres sobre paper

Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm / 1965