PARÍS, TARDOR DEL 1965. GALERÍA D'OBRES. 1 - 12

 

1965 / Ceres i tinta xinesa sobre paper / 30 cm x 37 cm

 

Amb la finalitat de treure el gruix de la cera sobre el paper, vaig rascar de manera que van quedar les taques de colors sense el gruix de la cera. Això va permetre de realitzar les línies negres amb ploma i tinta xinesa.

 

 

1965 / Ceres i tinta xinesa sobre paper / 32 cm x 38

 

 

1965 / Ceres i tinta xinesa sobre paper / 30 cm x 37 cm

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 42 cm x 32

 

Al llarg de la tardor del 1965, la llibertat absoluta era el leitmotiv que guiava tota la meva activitat creativa. Qualsevol idea era posada al servei de l’acte creatiu. En aquest cas concret, la descoberta del nom Vogel en alemany va ser suficient motiu per a iniciar un treball amb la representació d'una au conjuntament amb la paraula Vogel. La tècnica emprada és exactament la mateixa que la majoria de quadres d’aquest moment.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 42 cm

 

Un cop la cera era damunt del paper, amb un estri punxant procedia a gratar cada color produint una taca irregular amb valors texturals.

Aquesta obra va ser feta en el Bois de Boulogne assegut en el terra amb una carpeta sobre les cames. Motivat per l'entorn. Es pot veure a la part superior dreta i a la part superior esquerra la forma de formigues. Altres insectes no queden definits per una forma concreta.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 31 cm x 37 cm

 

Elements informals, molts d’ells sense relació directe, emplenen la superfície del quadre.

Es tracta d'un joc en què les formes manifesten imaginació formal i cromàtica.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

En aquest quadre, al contrari de l’anterior i a excepció de dues formes de color blau clar, hi trobem un lligam absolut entre totes les formes, de manera que pràcticament no hi ha dos color anàlegs junts.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 31 cm x 48 cm

 

Un cop més les formes lliures i sense relació directe entre elles emplenen tota la superfície de l'obra. Els traços negres, per contrast amb els altres colors, prenen un fort protagonisme.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 30 cm x 37 cm

 

Aquí, les formes es manifesten rítmiques a mena de simfonia.

El negre, un cop més pren cert protagonisme.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 33 cm x 50 cm

 

Aquí, les formes, unes relacionat-se directement, altres no, han assolit una estructura geomètrica lliure. Els colors, alhora, entre clars i foscos, prenen un fort contrast.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

En aquesta obra vaig crear un absolut joc formal i cromàtic altament imaginatiu.

 

 

1965 / Ceres i tinta xinesa sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

Amb uns colors cromàtics clars de fons, hi trobem unes formes organicament vives. Les ceres s'adapten perfectament com materia pictòrica sobre el paper.

 

Si esteu interessats en adquirir una obra de la sèrie París, Tardor del 65, contacteu amb mi.

Mòbil: 697 76 18 74.

casa-taller@rodriguez-amat.cat

 
A Centre d'Art Rodríguez-Amat
 
www.rodriguez-amat.cat
 
 

Es pot visitar, entre principis d'abril i finals d'octubre, sense cap mena de compromís, el Centre d'Art Contemporani Rodríguez-Amat

i jo, personalment, dono tota mena d'explicacions. Cal Concertar hora: Mòbil: 697 76 18 74.

Webmaster: Jordi Rodríguez-Amat