PARÍS, TARDOR DEL 1965. GALERÍA D'OBRES. 13 - 24

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

Les formes, sense assolit valors geomètrics es troben deslligades lliurement. A diferència d'altres obres, hi ha aquí un cert minimalisme.

 

 

1965 / Ceres i tinta xinesa sobre paper / 32 cm x 508

 

A més d'un cert minimalisme, en aquest quadre hi ha un joc lliure de formes i colors.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

A més d'un cert minimalisme, hi ha també en aquest quadre un joc lliure de formes i colors.

 

 

Obrade recerca. P-65-16 / 1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

Un cop més, en aquesta obra, a més d'un cert minimalisme, hi ha també un joc lliure de formes i colors.

 

 

Obrade recerca. P-65-17 / 1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

La meva fal•lera per assolir nous espais plàstics i la llibertat que sempre he demostrat en el món de l’art m’indueixen a la recerca en un entorn, la tardor del 1965 a París, que se m'oferia amb els braços ben oberts.

Aquesta obra és un clar exemple del trencament amb la imatge figurativa que havia regit en la meva pintura i em permet de penetrar en el món de la més pura abstracció.

Posteriorment, em vaig poder moure en la llibertat absoluta que permet la creació d’una obra sense cap tipus d’encongiments.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

Per a treure el gruix de la cera vaigm gratar amb un estri punxagut deixant la taca damunt del paper. El procés per a arribar a la pura abstracció m'obligà a un canvi de mentalitat en què l'obra no és més que formes pures i colors. Això és el que s'anomena l'essencia de la pintura: formes i colors sobre d'una superfície plana.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

En aquesta obra, com en l'anterior, la cera s'ha gratat amb un estri punxagut deixant la taca damunt del paper. En aquest moment, novament, el procés per a arribar a la pura abstracció m'obligà a un canvi de mentalitat. L'obra no representa cap tipus d'imatge visual i es limita al que s'anomena l'essencia de la pintura: formes i colors sobre d'una superfície plana.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

En aquesta obra vaig cercar, independentment del contrast cromàtic entre les formes, la combinació i encaix entre totes elles.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

Aquí es veu perfectement el gratat de la cera. Gràcies a aquest gratatxe i al fet de que el paper és blanc els colors clars prenen una gran lluminositat.

 

 

1965 / Collage i ceres sobre paper / 31 cm x 49 cm

 

Amb el meu constant intent de recerca, vaig compondre aquesta obra a base de collage i ceres. Amb el collage hi ha unes imatges que en cap moment tenen una intencionalitat figurativa. Tot i que l'obra podria semblar un joc gratuït, ella demostra la llibertat en les seves recerques. Hi ha una imatge que podria semblar prendre certs caire d'ironia.

 

 

1965 / Ceres amb algunes línies de tinta xinesa sobre paper / 31 cm x 49 cm

 

Les paraules, independentment del seu contingut, no són res més que pures formes combinant-se amb la imatge figurativa. Per a les lletres s'ha utilitzat els mateixos colors que per a la figuració.

 

 

1965 / Ceres amb algunes línies de tinta xinesa sobre paper / 43 cm x 31 cm

 

A diferència de moltes de les altres obres d'aquest període, hi trobem aquí una figuració, deixant a l'espectador el significat que ell consideri.

 

Si esteu interessats en adquirir una obra de la sèrie París, Tardor del 65, contacteu amb mi.

Mòbil: 697 76 18 74.

casa-taller@rodriguez-amat.cat

 
A Centre d'Art Rodríguez-Amat
 
www.rodriguez-amat.cat
 
 

Es pot visitar, entre principis d'abril i finals d'octubre, sense cap mena de compromís, el Centre d'Art Contemporani Rodríguez-Amat

i jo, personalment, dono tota mena d'explicacions. Cal Concertar hora: Mòbil 697 76 18 74.

Webmaster: Jordi Rodríguez-Amat