PARÍS, TARDOR DEL 1965. GALERÍA D'OBRES. 13 - 24
1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm |
Les formes, sense assolit valors geomètrics es troben deslligades lliurement. A diferència d'altres obres, hi ha aquí un cert minimalisme. |
1965 / Ceres i tinta xinesa sobre paper / 32 cm x 508
|
||
A més d'un cert minimalisme, en aquest quadre hi ha un joc lliure de formes i colors. |
1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm
|
A més d'un cert minimalisme, hi ha també en aquest quadre un joc lliure de formes i colors. |
Obrade recerca. P-65-16 / 1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm
|
Un cop més, en aquesta obra, a més d'un cert minimalisme, hi ha també un joc lliure de formes i colors. |
Obrade recerca. P-65-17 / 1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm
|
La meva fal•lera per assolir nous espais plàstics i la llibertat que sempre he demostrat en el món de l’art m’indueixen a la recerca en un entorn, la tardor del 1965 a París, que se m'oferia amb els braços ben oberts. Aquesta obra és un clar exemple del trencament amb la imatge figurativa que havia regit en la meva pintura i em permet de penetrar en el món de la més pura abstracció. Posteriorment, em vaig poder moure en la llibertat absoluta que permet la creació d’una obra sense cap tipus d’encongiments. |
1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm
|
Per a treure el gruix de la cera vaigm gratar amb un estri punxagut deixant la taca damunt del paper. El procés per a arribar a la pura abstracció m'obligà a un canvi de mentalitat en què l'obra no és més que formes pures i colors. Això és el que s'anomena l'essencia de la pintura: formes i colors sobre d'una superfície plana. |
1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm
|
En aquesta obra, com en l'anterior, la cera s'ha gratat amb un estri punxagut deixant la taca damunt del paper. En aquest moment, novament, el procés per a arribar a la pura abstracció m'obligà a un canvi de mentalitat. L'obra no representa cap tipus d'imatge visual i es limita al que s'anomena l'essencia de la pintura: formes i colors sobre d'una superfície plana. |
1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm
|
En aquesta obra vaig cercar, independentment del contrast cromàtic entre les formes, la combinació i encaix entre totes elles. |
1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm
|
Aquí es veu perfectement el gratat de la cera. Gràcies a aquest gratatxe i al fet de que el paper és blanc els colors clars prenen una gran lluminositat. |
1965 / Collage i ceres sobre paper / 31 cm x 49 cm
|
Amb el meu constant intent de recerca, vaig compondre aquesta obra a base de collage i ceres. Amb el collage hi ha unes imatges que en cap moment tenen una intencionalitat figurativa. Tot i que l'obra podria semblar un joc gratuït, ella demostra la llibertat en les seves recerques. Hi ha una imatge que podria semblar prendre certs caire d'ironia. |
1965 / Ceres amb algunes línies de tinta xinesa sobre paper / 31 cm x 49 cm
|
Les paraules, independentment del seu contingut, no són res més que pures formes combinant-se amb la imatge figurativa. Per a les lletres s'ha utilitzat els mateixos colors que per a la figuració. |
1965 / Ceres amb algunes línies de tinta xinesa sobre paper / 43 cm x 31 cm
|
A diferència de moltes de les altres obres d'aquest període, hi trobem aquí una figuració, deixant a l'espectador el significat que ell consideri. |
Si esteu interessats en adquirir una obra de la sèrie París, Tardor del 65, contacteu amb mi.
Mòbil: 697 76 18 74.
casa-taller@rodriguez-amat.cat
A Centre d'Art Rodríguez-Amat |
||||
---|---|---|---|---|
Es pot visitar, entre principis d'abril i finals d'octubre, sense cap mena de compromís, el Centre d'Art Contemporani Rodríguez-Amat i jo, personalment, dono tota mena d'explicacions. Cal Concertar hora: Mòbil 697 76 18 74. Webmaster: Jordi Rodríguez-Amat |