PARÍS, TARDOR DEL 1965. GALERÍA D'OBRES. 37 - 46

 

1965 / L'home qui marche / Ceres i tinta xinesa sobre paper / 32 cm x 50 cm

El cromatisme, generalment càlid, bé reforçat per les línies fosques.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 44

 

Es tracta d'assolir la pintura pura, deslligda de qualsevol representació objectual, a base de formes totalment lliures.

Les ceres em van permetre un treball creatiu sense necessitat d'utilitzar altre tipus de materials més difícils d'emprar en les conditions d'espai en què em trobava a París.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 30 cm x 46 cm

 

El fons, també treballat a base de ceres, permet a les formes d'alliberar-se del propi fons, matenint-se unides entre si.

Només dos colors càlids, el roig es conjuguen amb el blanc i altres colors freds, grisos, blaus i violetes.

 

 

Ceres sobre paper / 31 cm x 47 cm

 

Composició basada en colors càlids i freds, essent els colors clars els que permeten el fort cromatisme d'aquest quadre.

 

 

Ceres sobre paper / 32 cm x 49 cm

 

En aquesta obra el fons fosc permet delimitar perfectement el conjunt de formes relacionades entre elles de forma imaginativa.

Es va tractar de crear formes planes a base de colors càlids i freds alhora, irregulars i que mostressin un maridatge absolut entre elles.

 

 

1965 / Ceres sobre paper / 32 cm x 50 cm

 

Simfonia cromàtica amb cert intent de representació paisagistica i de colors lluminosos.

Tot i ser un moment en què jo em trobava immers en la més pura abstracció, a cops afloraven certs elements naturals tractats com a formes purament abstractes.

Domini del blau com a color fred a la part superior i dels colors càlids a la part inferior del quadre.

 

 

1965 / Collage sobre paper / 31 cm x 48 cm

 

Deprés de moltes reflexions sobre el concepte art, vaig voler entrar amb aquesta obra en el joc de l'art conceptual.

Això és art? Es podria respondre allò de: Art és el que els artistes anomenem art. L'any 1965 feia poc temps que el concepte d'art conceptual anava prenent forma i jo, obert a tot el que esdevenia en aquell moment, absorbia com una esponga qualsevol nova idea.

Joc gratuït? Manifestació lúdica? Sia el que sia, la meva ment bullia per les grands descobertes que m'oferia París i, fins i tot, obertament, acceptava arribar encara més lluny.

 

 

1965 / Collage sobre paper / 29 cm x 48 cm

 

Seguint en la dinàmica de l'art conceptual o bé de la negació de l'art, en aquesta obra, de la mateixa manera que en l'obra anterior, vaig voler arribar a un minimalisme absolut.

 

 

1965 / Collage sobre paper / 28 cm x 40 cm

 

Novament tornada a formes plàstique a base de collage. La llibertat ha estat, no només en aquest període, el Leitmotiv del meu comportament creatiu.

 

 

1965 / Collage sobre paper / 28 cm x 40 cm

 

Pintura amb cera i collage feta amb papers pintats previament i retallats.

A partir de principis de l'any 1966, amb el canvi d'espai vivencial i les experiències d'aquella tardor a París, la meva obra seguirà nous camins amb el bagatge assolit al llarg d'aquells tres mesos a París.

Si esteu interessats en adquirir una obra de la sèrie París, Tardor del 65, contacteu amb mi.

Mòbil: 697 76 18 74.

casa-taller@rodriguez-amat.cat

 
A Centre d'Art Rodríguez-Amat
 
www.rodriguez-amat.cat
 
 

Es pot visitar, entre principis d'abril i finals d'octubre, sense cap mena de compromís, el Centre d'Art Contemporani Rodríguez-Amat

i jo, personalment, dono tota mena d'explicacions. Cal Concertar hora: Mòbil 697 76 18 74.

Webmaster: Jordi Rodríguez-Amat